Tilauspalveluun kirjautuminen, salasanat ja ESA-tunnukset

Mitkä ovat ESA-tunnukset?

ESA-tunnukset on henkilökohtaiset käyttäjätunnukset joilla voit käyttää Etelä-Suomen Sanomien sähköisiä palveluita. ESA-tunnuksilla hoidat kätevästi tilaukseesi liittyvät osoitteen muutokset ja jakelun keskeytykset. ESA-tunnuksilla voit myös lukea ESS Digilehteä ja ESS.fi-palvelun koko sisältöä sekä tehdä ostoksia ja uusia tilauksia palvelustamme.

Miten saan palvelut käyttööni?

ESS:n tilaajapalveluun voit rekisteröityä ESS:n asiakaspalvelusivustolla sekä ESS.fi -palvelussa. Asiakaspalvelusivuston oikeassa ylälaidassa on sisäänkirjautumiseen tarkoitetut kentät. Mikäli et ole aikaisemmin asioinut ESS:n tilaajapalvelun kautta tilausasioissa, sinun tulee aluksi rekisteröityä palveluun, jotta tilaukseesi liittyvät tiedot osataan hakea tilausjärjestelmästämme oikein.

ESA-tunnusten luomiseksi tarvitset toimivan sähköpostiosoitteen. Luotuasi ESA-tunnukset voit liittää tilaaja-asiakasnumerosi käyttäjätiliisi. Asiakasnumeron avulla voit lukea ESS Digilehteä ja tehdä sivuston kautta muutoksia tilaukseesi. Liittämällä käyttäjätiliisi nimimerkin kohdasta "Omat käyttäjätiedot", voit jättää kommentteja nimimerkillä ESS.fi -sivusollta. Mikäli et ole luonut käyttäjätiliisi nimimerkkiä, kommenttisi näkyvät palvelussa omalla nimelläsi.

ESA-tunnukset toimivat myös digilehden tunnuksina. Mikäli sinulla on voimassa oleva tilaus, voit lukea myös ESS Digilehteä samoilla tunnuksilla.

Mikäli ilmoitat tilausta tehtäessä sähköpostiosoitteen, käyttäjätili luodaan antamallesi sähköpostiosoitteelle automaattisesti ja tilausvahvistus toimitetaan sähköpostiisi.

Käyttäjätilin omistaja on vastuussa käyttäjätilillä tehdyistä tilauksista ja ostoksista. Käyttäjätunnuksia ei saa antaa ulkopuolisten käyttöön.

Minulla on ESA-tunnukset mutta en tiedä onko asiakasnumeroni liitetty käyttäjätiliini.

Asiakaspalvelusivun vasemmasta ylälaidasta kohdasta ”Omat käyttäjätiedot” voit tarkistaa onko käyttäjätiliisi jo liitetty asiakasnumero.

Olen unohtanut käyttäjätunnukseni/salasanani, mitä teen?

ESA-tunnuksesi on rekisteröitymisen yhteydessä palveluun ilmoittamasi sähköpostiosoite. Jos et muista, minkä sähköpostiosoitteen olet palveluun jättänyt, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Palvelun nopeuttamiseksi liitä mukaan asiakasnumerosi.

puh: 03-7575 700
sähköposti: asiakaspalvelu@mediataloesa.fi

Jos olet unohtanut palvelun salasanasi, mutta muistat käyttäjätunnuksesi, paina sisäänkirjautumiskenttien alla olevaa ”oletko unohtanut salasanasi” –linkkiä. Tämän jälkeen syötä käyttäjätunnuksesi palvelun pyytämään kenttään. Salasana lähetetään sähköpostiisi hetken kuluttua.

Kuinka voin vaihtaa palvelun salasanan?

Salasanan pääset vaihtamaan kirjauduttuasi palveuun sisään kohdasta "Omat käyttäjätiedot".

Mihin antamiani tietoja käytetään?

Asiakkaan antamia tietoja käytetään normaaliin asiakassuhteen hoitoon. Oikeilla ja täsmällisillä tiedoilla varmistat lehtitilauksen perille tulon, sekä nopeutat asiakaspalvelumme toimintaa. Rekisteröitymisen yhteydessä asiakkaalta kysytään erikseen lupa tekstiviesti- ja sähköpostimarkkinointiin. Asiakkaan tietoja voidaan käyttää myös esim. tutkimuskäyttöön. Tutkimuskäytöllä tarkoitetaan erilaisia Mediatalo ESA:n toteuttamia markkina- ja tuotekehitykseen liittyviä tutkimuksia. Asiakkaan perusyhteystietoja voidaan käyttää myös Mediatalo ESA:n tuotteiden markkinointiin. Mitään asiakkaan antamia tietoja ei  luovuteta kolmansille osapuolille.

Voinko antaa ESA-tunnukset sukulaiseni käyttöön?

ESA-tunnukset on henkilökohtaiset tunnukset. ESA-tunnuksilla voit tehdä tilauksia ja ostoksia verkkopalvelustamme sekä hallinnoida omia käyttäjätietojasi. Varmistaaksesi ESA-tunnusten turvallisen käytön, niitä ei saa antaa ulkopuolisten käyttöön.

ESS Digilehteen liittyviä kysymyksiä

Kuinka saan paperilehden tilaukseni rinnalle ESS Digilehden?

Kaikki Etelä-Suomen Sanomien tilaukset sisältävät ESS Digilehden, ESS.fi-palvelun ja sähköisen arkiston vuoteen 2005 saakka.

Minulla on Etelä-Suomen Sanomien viikonlopputilaus. Miten voin käyttää ESS Digilehteä?

Myös Etelä-Suomen Sanomien viikonlopputilaajilla on mahdollisuus käyttää ESS Digilehteä ja muita Etelä-Suomen Sanomien sähköisiä palveluita rajoituksetta.

Missä laitteissa ESS Digilehti toimii?

ESS Digilehteä voit käyttää tietokoneella, iPadissa, iPhonessa, Windows 8 ja Android-laitteissa. ESS Digilehden sovelluksen voit ladata veloituksetta iPadiisi tai iPhoneesi App Storesta, Android-laitteelle GooglePlay -kaupasta ja Windows 8:lle Windows -kaupasta. Tietokoneella ESS Digilehti ei vaadi erillistä sovellusta.

Tilaukseen ja laskutukseen liittyvät asiat

Voinko saada tilauslaskun e-laskuna?

Kyllä voit. Tässä yksinkertainen ohje laskutuksen vaihtamiseksi e-laskuun:

Tee e-laskusopimus helposti oman verkkopankkisi sivuilta:
1. Mene verkkopankissasi kohtaan e-laskusopimus.

2. Valitse laskuttajaksi Esan Kirjapaino/Etelä-Suomen Sanomat/
tilauslasku sekä pankista riippuen yksilöinti-/tunnistetiedoksi oma asiakasnumerosi (löydät asiakasnumerosi etuasiakkaan
etukortista, lehtilaskustasi tai saat sen soittamalla asiakaspalveluumme puh. 03 - 7575 700, avoinna ma-pe klo 8.30-16.30).
Paperilaskusi korvautuu yleensä jo seuraavan laskutuksen yhteydessä e-laskulla.
Lisätietoja e-laskusta saat halutessasi omasta pankistasi
katso lisätietoja e-laskutuksesta tästä.

Voinko maksaa laskun useammissa erissä?

ESS:n toistaiseksi voimassa olevan tilauksen voit maksaa myös erissä. Laskutusjaksovaihtoehtoja voit valita aina kerralla laskutettavasta tilauksesta kahden kuukauden laskutuseriin asti. Veloitamme asikkailta kuuden euron erälisän laskulta useammassa erässä maksettavista tilauksista. Erälisä sisältyy useammassa erässä maksettavien tilausten laskun loppusummaan. Voit vaihtaa tilauksesi laskutusjaksoja soittamalla asiakaspalveluumme. puh: (03) 7575 700.

Voiko lehden kääntää toiseen osoitteeseen?

ESS:n tilauksen voi kääntää tilapäisesti toiseen osoitteeseen helposti asiakaspalvelusivujen kohdasta "Omat tiedot ja tilaukset". Tilapäisen osoitteenmuutoksen lyhyin aika on viisi päivää. Pisin ajanjakso on puolestaan kolme kuukautta. Tilapäisissä osoitteenmuutoksissa laskutusosoitteesi ei muutu, vaan se koskee ainoastaan lehden jakelua. Mikäli osoitteenmuutoksen pituus on yli kolme kuukautta, tee se perusosoitteenmuutoksen kautta.

Tilapäisen osoitteenmuutoksen pääset tekemään tästä.

Voiko lehden jakelun tilapäisesti keskeyttää?

Lehden jakelun voi tilapäisesti keskeyttää. Kestotilaajien jakelunkeskeytykset hyvitetään asiakkaille aikana tilausjakson lopussa. Lyhin mahdollinen tilauksen keskeytysaika on 2 päivää. Pisin mahdollinen aika on 3 kk. 

Tilapäisen jakelunkeskeytyksen pääset tekemään tästä.

Voinko kääntää lehden ulkomaille?

Lehtitilauksen kääntäminen ulkomaille on mahdollista. Tällaisissa tapauksissa kannattaa kuitenkin ottaa huomioon lehden jakelun viivästyminen sekä ulkomaan tilauksista aiheutuvat jakelukustannukset. Jakelukustannukset vaihtelevat kohdemaittain. Mikäli haluat kääntää lehtitilauksesi ulkomaille, ota yhteyttä asiakaspalveluumme puh. (03) 7575 700.

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Puh. 03-7575 700 (ma-pe 8.30-16.30)
asiakaspalvelu@mediataloesa.fi

Asiakaspalvelupisteet:

Mediakulma, Hämeenkatu 5, 15110 Lahti (ma-pe 8.30-16.30).

Kirkkokatu 15, 18100 Heinola (ma-pe klo 9:00-12.00 ja 12.30-14.30)

Jakelupäivystys:

puh. 03-7575 285 (ma-pe klo 6:30-10, viikonloppuina, aattoina ja arkipyhinä 7.00-11.00) jakelupaivystys@mediataloesa.fi  

Yritysmyynti:

puh: 03 7575710
(ma-pe klo 8-16)
yritysasiakkaat@mediataloesa.fi
http://www.mediataloesa.fi/mediapalvelut